نوامبر 24, 2019 By Info 1

تشخیص بادام سنگی خوب و بدون دانه تلخ

هنگام خرید بادام شیرین ، بادام خوب و با کیفیت بادامی است که در مرحله اول بدون بادام تلخ باشد . بادام تلخ بیشتر در بادام سنگی وجود دارد . نحوه تشخیص بادام سنگی تلخ در میان انبوهی بادام دشوار و بلکه غیر ممکن است .

بادام سنگی مرغوب و با کیفیت خوش طعم بوده و مغز متناسب با حجم پوسته آن دارد . متاسفانه وجود دانه تلخ در این نوع بادام متداول است و به درختش بستگی دارد ، چرا که بعضی درختان بادام میوه تلخ دارند و بعضی شیرین . از اینرو هنگام تهیه غذاهای بادامی مانند حریره بادام برای کودک ، مجبور هستید تمام دانه های بادام سنگی را تست کنید زیرا وجود یک دانه تلخ باعث بدمزه شدن حریره خواهد شد . هنگام خوردن دانه آن نیز اگر یک دانه تلخ جویده شود دهانتان تلخ شده و طعم خوش خوردن بادام، تلخ خواهد شد !

بادام مقرون به صرفه بادامی است که بیشترین مغز را داشته باشد . ما سه نوع بادام سنگی ، بادام پوست کاغذی و بادام منقا را عیارسنجی کرده ایم . نتایج عیار سنجی (محاسبه انس بادام) را اینجا ببینید : کدام بادام مقرون به‌صرفه است : مقایسه انواع بادام

در زیر نکات مهم هنگام خرید بادام سنگی خوب و عاری از دانه های تلخ گفته شده است که می تواند شما را در شناسایی و تشخیص بادام سنگی خوب یاری نماید :

  • صداقت فروشنده بسیار مهم است ! اگر به صداقت فروشنده اعتماد دارید و تجربه خرید خوب را دارید بادام سنگی را از وی بخرید. اگر فروشنده بگوید «نمیدانم که بادام تلخ دارد یا خیر» یا بگوید «اگر تلخ داشت پس میگیرم» به کیفیت بادام سنگی شک کنید! در این مواقع اگر مجبور به خرید هستید حداقل چند بادام را شکسته و امتحان کنید . اگر مجبور‌ به خرید نیستید و از جای معتبرتری می توانید بادام مورد نیاز خود را تهیه نمایید عجله نکنید و خرید را متوقف کنید. البته اگر فاصله فروشنده با خانه شما کم است به شرط برگشت در صورت مرغوب نبودن ، خرید کنید .
  • مغز بادام سنگی خوب و مرغوب حجیم بوده و طعم خوبی دارد. هنگام خرید به تعداد ۵ بادام یا بیشتر را تست کنید.
  • یک دست بودن بادام بعلاوه تست ۱۰ عدد بادام می تواند بیانگر کیفیت بادام خوب و نیز عدم وجود بادام تلخ در آن است باشد. در اینجا شانس هم مهم است!
  • برخی از درختان بادام یا کلاً تلخ هستند یا کاملاً شیرین و یا تلخ و شیرین . اگر مطمئن شوید که بادام از یک درخت چیده شده است در نتیجه با تست چند نمونه خواهید فهمید که در مجموع تلخ است یا شیرین.
  • بادام های تاج دار معمولا بادام های با کیفیت و خوبی هستند.
  • اعتماد به فروشنده یا باغدار بسیار مهم است. به وی بگویید بشرط برگشت خرید می کنید.
  • علاوه بر تشخیص بادام تلخ ، کیفیت بادام و مُغذی بودن آن نیز اهمیت بالایی دارد . مثلاً مغز یک بادام خشک و چلوده است. مغز دیگری تُرد و پر گوشت است. مزه بادام ها نیز با یکدیگر متفاوت است برخی خوشمزه و برخی مزه خاک می دهد؛ برخی شیرین و برخی بی مزه هستند؛
  • برای تست کیفیت و مرغوبیت بادام می توانید از آزمایشگاه خشکبار توتپُس استفاده کنید. برخی از خدمات این آزمایشگاه رایگان هستند.

یکی از بزرگترین ایرادات بادام سنگی وجود دانه های تلخ در مابین بادام های شیرین است. در بالا سعی کردیم برخی از روش های شناسایی بادام تلخ از بادام شیرین را برایتان بیان کنیم.

کدام بادام مغز بیشتری دارد ؟ برای اینکه بدانید کدام بادام مقرون به صرفه تر است لینک زیر را مطالعه کنید :

مقایسه عیار بادام سنگی ، بادام منقا و بادام پوست کاغذی

برای خرید عمده و جزئی بادام سنگی درجه یک بدون دانه تلخ به فروشگاه عمده و جزئی توتپُس بروید :

قیمت خرید عمده بادام : کیلویی ۵۲۰۰۰ تومان

قیمت خرید جزئی بادام : کیلویی ۶۰۰۰۰ تومان