25 By Info 0

خرید زردچوبه باکیفیت | تشخیص زردچوبه خالص | بهترین زردچوبه

تشخیص کیفیت زردچوبه ( فرق زردچوبه پاکستان با زردچوبه هند ، خالص بودن زردچوبه ، تفاوت قلم درجه یک و درجه دو ) برای خریداران عمده زردچوبه توصیه می شود البته برای خرید زردچوبه درجه یک برای مصارف خانگی و رستوران خواندن مطالب زیر مفید است . برای خرید بهترین زردچوبه خوب و با کیفیت و اینکه چطور متوجه شویم زرد چوبه مرغوب است یا خیر به نکات زیر دقت کنید .

هنگام خرید زردچوبه ، وقتی وارد خشکبار فروشی یا عطاری می شوید و قصد خرید زردچوبه دارید اول باید دید که آیا حق انتخاب دارید یا تنها یک نوع زردچوبه موجود است و راهی جز خرید آن نیست!

بهترین زردچوبه : بهترین زردچوبه متعلق به نظام آباد کشور هند است. ظاهر قلم این زردچوبه زرد ملایم و بدون رگه های تیره است.

خرید بهترین زردچوبه : برای خرید عمده و جزئی بهترین زردچوبه می توانید بصورت حضوری و آنلاین از فروشگاه عمده فروشی عطاری توتپُس خرید نمایید.

زردچوبه هند : هند چندین نوع برند تولید زردچوبه دارد که توبک یکی از برندهای مطرح هند است. زردچوبه توبک از جمله مرغوب ترین زردچوبه هاست و در رده های اول قرار دارد.

زردچوبه پاکستان : زردچوبه پاکستان دارای کیفیت مناسبی هست هرچند بهترین نیست. ظاهر زردچوبه پاکستانی زرد و دارای رگه های تیره است. پودر حاصل از زردچوبه پاکستانی نسبت به زردچوبه هندی تیره تر است. به عکس زیر دقت کنید

سمت چپ قلم هندی ، سمت راست قلم پاکستانی

معمولاً سه نوع زردچوبه در عطاری ها یا مغازه های خشکبار وجود دارند ؛ این سه نوع زردچوبه به نام های زرد چوبه معمولی ، زردچوبه تف داده شده و زرد چوبه قلم متداول است . که البته هر یک از این نوع زردچوبه ها گریدهای کیفی متفاوتی نیز دارند .

زردچوبه هندی درجه یک
زردچوبه پاکستان

بهترین زردچوبه ، زردچوبه قلم هندی نظام آباد با برندهای توبک و … است که عاری از رگه های سیاه رنگ می باشد . همچنین گرانترین نوع زردچوبه نیز همین زردچوبه قلم است . رنگ زردچوبه قلم زرد روشن و داخل آن نارنجی مایل به قهوه ای است اما نه خیلی تیره .

زردچوبه را گاهی برای خوشرنگ شدن و به اصطلاح چشم نواز شدن و نیز بهبود بوی آن ، تفت می دهند . البته تفت دادن ایجاد گمراهی نیز می کند و تقلب بیشتر. رنگ زردچوبه تفت داده شده نارنجی پررنگ است و بوی تندی دارد .

زرد چوبه معمولی نسبت به زردچوبه قلم نسبتاً کم رنگ تر است و در آن ذرات سیاه رنگ بسیار ریز به چشم می خورد . قیمت زرد چوبه معمولی نسبت به زرد چوبه قلم و زرد چوبه تفت داده شده پایین تر است .

قیمت زردچوبه قلم باکیفیت ، عمده و کیلویی