زعفران گناباد | سرگل ، نگین ، پوشال | قیمت زعفران گناباد ( ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ )

زعفران گناباد ریشه در شأن و پشتکار مردم این شهر دارد. مردمانی که با پشتکار و دور اندیشی با شکوه خویش و با چند قرن تلاش ، قناتی از دل کوه ها پدید آورده اند بنام «قنات قصبه» : کهن ترین قنات جهان. نظام زراعت گناباد و لذا زعفران گناباد از این قنات نیرو گرفته است. زعفران اصیل گنابادی. به جرئت می توان گفت زعفران گناباد از نظر طعم و بو بهترین زعفران ایران است . خرید زعفران سوپر لوکس گناباد. خرید و قیمت زعفران گناباد ممتاز و صادراتی ( سرگل ، نگین ، پوشال و دسته دخترپیچ ) بازار گناباد کیلویی و مثقال ( ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ )

زعفران گناباد : زعفران گناباد از جمله بالاترین طعم و بیشترین بو را در میان زعفران های ایران دارد. آبیاری با آب شیرین قنات و زمین مناسب برای زعفران از جمله دلایل اصلی مرغوبیت زعفران گناباد است.

خرید زعفران گناباد : خرید زعفران سرگل گناباد ، خرید زعفران نگین گناباد ، خرید زعفران پوشال گناباد ، خرید زعفران دسته دخترپیچ گناباد. کیفیت زعفران تحت نظارت کیفیت فروشگاه توتپُس.

قیمت زعفران گناباد : قیمت زعفران گناباد و بطور کلی قیمت زعفران بر اساس کیفیت ، مرغوبیت و مقدار خرید آن تعیین می شود (در هر نوع) . کیفیت زعفران به پارامترهایی نظیر سال برداشت ، انبارداری و بهداشت مربوط می شود . مرغوبیت زعفران مرتبط با رنگ دهی ، سافرانال ، کروستین و پیکروکروستین می باشد که ابعاد و شکل ظاهری زعفران نیز در مقوله مرغوبیت زعفران قرار دارد .

کیفیت زعفران گناباد : می توان گفت زعفران گناباد در گرید اول کیفیتی قرار دارد. طعم و بوی زعفران گناباد بدون شک انتخاب اول است. با توجه به اسناد رسمی و ثبت جهانی تاریخی زعفران، تکثیر زعفران از گناباد شروع شده است.

قیمت زعفران در اولین مرحله به نوع زعفران بستگی دارد . از این رو قیمت زعفران گناباد را در دسته بندی های قیمت زعفران سرگل گناباد ، قیمت زعفران دسته گناباد ، قیمت زعفران پوشال گناباد ، قیمت زعفران زیر قربیلی گناباد ، قیمت زعفران شکسته گناباد و قیمت زعفران سفید در ادامه مشاهده می کنید . همچنین قیمت ها برای فروش جزئی بیان شده اند .

به دلیل مرکزیت گناباد در کشت زعفران ، در گناباد فروشگاه های زعفران متعددی وجود دارند که زعفران آنها از شهرهای اطراف نیز فراهم می شود که مرغوبیت متفاوتی دارند . زعفران گناباد که در لیست قیمت زیر مشاهده میکنید از مرغوب ترین زعفران ها است و قیمت ها برای درجه یک هر نوع زعفران گناباد بیان شده است .

زعفران گناباد از جمله مرغوب ترین زعفران های جنوب خراسان می باشد که با قدمتی بالغ بر ۷۰۰ سال (وبلکه ۲۵۰۰ سال) همواره کیفیت و مرغوبیت آن زبانزد است .

دفتر مرکزی پخش زعفران گناباد :


گناباد ، خیابان طالقانی ، نبش کوچه ۹ ، مرکز توزیع شماره ۲ توتپُس

امکان خرید حضوری نیز می باشد

زعفران گناباد ( بهترین زعفران خراسان)

کیفیت زعفران گناباد : مزه و طعم زعفران گناباد (سافرانال و پیکروکروسین) بی نظیر است. قلم زعفران گناباد فشرده تر است و از طرفی طعم ، مزه و رنگ دهی بالاتری دارد . گفته شده است که برای بو گرفتن برخی زعفران ها ، مقداری زعفران گناباد (فردوس و قاینات هم) به آن اضافه میکنند . (نقل قول یکی از کاسبان با تجربه گناباد) دلیل طعم ، مزه و رنگ دهی بالای زعفران گناباد هوای گرم و خشک آن منطقه است که باعث آیش خوب زمین و سرمای لازم برای افزایش کیفیت آن می شود. هرچه هوا از گرم و خشک به سمت کوهپایه ای تغییر می کند کیفیت زعفران پایین تر آمده هرچند ممکن است قلم درشت تر باشد.

رنگ زعفران گناباد به نسبت تیره است که متعاقباً دلیل بالا بودن میزان رنگ دهی بالای آن می باشد. البته وضعیت رنگ زعفران به عوامل دیگری نیز بستگی دارد .

در فروشگاه توتپُس ، کلیه زعفران های گناباد در بررسی های اولیه تایید نهایی شده و سپس برای مشتریان ارسال می شوند.

خرید عمده زعفران گناباد : خرید بالای یک کیلو (۲۱۷ مثقال) خرید عمده محسوب می شود .

قیمت زعفران – فروش عمده زعفران

نوع قیمت(میلیون) نوع زعفرانقیمت(میلیون)
سرگل اعلا۸۳/۵۰۰نگین عرف۸۸/۵۰۰
دسته۷۶/۵۰۰سفید۲۱/۵۰۰
زیرقربیلی۷۱/۰۰۰نگین سوپر۹۳/۵۰۰
قیمت زعفران عمده امروز

قیمت زعفران گناباد ( فروش عمده مثقال بسته بندی گناباد ) فروردین ۱۴۰۳ :

قیمت زعفران سرگل گناباد هر مثقال ۳۹۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران پوشال گناباد هر مثقال ۳۶۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران دسته دختر پیچ هر مثقال ۳۲۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران زیر قربیلی گناباد هر مثقال ۳۲۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران سفید گناباد هر مثقال ۲۷۰۰۰ تومان

قیمت زعفران شبه نگین گناباد هر مثقال ۴۰۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران نگین گناباد هر مثقال ۴۱۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران سوپرنگین گناباد ۴۳۵۰۰۰ تومان

قیمت زعفران گناباد ( قیمت هر کیلوگرم ) فروردین ۱۴۰۳ :

قیمت زعفران سرگل گناباد هر کیلو ۷۹ میلیون تومان

قیمت زعفران پوشال معمولی گناباد هر کیلو تومان

قیمت زعفران دسته گناباد هر کیلو تومان

قیمت زعفران زیر قربیلی (زیر الک) گناباد هر کیلو تومان

قیمت زعفران سفید گناباد (ریشه سفید) هر کیلو تومان

قیمت زعفران نگین عرف گناباد هر کیلو ۸۱ میلیون تومان

قیمت زعفران نگین قلمدار گناباد هر کیلو تومان

قیمت زعفران نگین سوپر گناباد هر کیلو ۸۵ میلیون تومان

قیمت زعفران نگین سوپر اتویی گناباد هر کیلو تومان

قیمت زعفران گناباد ( فروش گرمی و مثقال ) فروردین ۱۴۰۳ :

قیمت زعفران سرگل گناباد هر مثقال ۴۰۰۰۰۰ تومان ( زعفران اصل گناباد )

قیمت زعفران سرگل گناباد هر مثقال ۳۸۵۰۰۰ تومان (فروش ویژه توتپُس)

قیمت زعفران پوشال گناباد هر مثقال ۳۶۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران دسته گناباد دخترپیچ هر مثقال ۳۲۰۰۰۰ تومان

قیمت زعفران زیر قربیلی گناباد هر مثقال تومان

قیمت زعفران سفید گناباد هر مثقال تومان

قیمت زعفران شبه نگین گناباد هر مثقال تومان

قیمت زعفران نگین گناباد هر مثقال ۴۲۰۰۰۰ تومان

قیمت سوپر نگین اتویی گناباد ۴۴۰۰۰۰ تومان

رنگ دهی زعفران ( از مهمترین پارامترهای کیفیتی زعفران) :

رنگ دهی (کروسین) موارد فوق بدین صورت هستند : سرگل ۲۲۰ ، شبه نگین ۲۳۰ ، نگین عرف ۲۵۰ ، نگین سوپر ۲۶۰~۲۹۰ ( آخرین سطح رنگ دهی ) .

طعم و عطر زعفران گناباد (از پارامترهای کیفیت زعفران) سافرانال و پیکروکروسین:

سافرانال زعفران و نیز پیکروکروسین (طعم و عطر زعفران) زعفران گناباد به نسبت بالاست . همانطور که از آنچه بر زبان ها می آید و نیز برگه های آزمایش زعفران متوجه می شویم عطر ، رنگ و طعم زعفران گناباد در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد .

چرا زعفران گناباد بخریم ؟ زعفران گناباد ، قاینات و فردوس زعفران های مرغوب ایران هستند که اکثراً در رنگ دهی ، عطر و طعم در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند .

زعفران گناباد را از کجا بخرم ؟ اکثر فروشگاه‌های زعفران ، زعفران خوب و با کیفیتی دارند . همچنین می توانید فروشگاه اینترنتی توتپُس (فروش زعفران گناباد ، زعفران بیدخت ، زعفران کاخک ، زعفران باغ سیاه ، زعفران بیمرغ ، زعفران کاشمر ، زعفران فردوس ، زعفران سنو ، زعفران زیرجان و …) را انتخاب کنید . سفارشات کلی و جزئی زعفران گناباد پذیرفته می‌شوند . ارسال زعفران گناباد به تمام شهرها امکانپذیر است .

قیمت گل زعفران – خرید گل زعفران :

معرفی و راهنمایی در خصوص خرید انواع زعفران گناباد :

ریشه داخل گل زعفران شامل سه بخش است : بخش نگین (کلاله و سرگل هم می گویند) ، بخش قرمز ضعیف و بخش سفید

سرگل زعفران : همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید به بخش حجیم زعفران که در ابتدای ریشه گل زعفران، سرگل یا کلاله زعفران گفته می شود . زعفران سرگل گناباد پرطرفدارترین و پر فروش ترین زعفران به شمار می‌رود .

بخش قرمز ضعیف یا قلم زعفران : بخش قرمز رنگ ریشه گل زعفران که مابین قسمت کلاله و بخش سفید قرار دارد. ضخامت قلم زعفران یکی از پارامترهای مرغوبیت زعفران است .

بخش سفید یا ساقه سفید زعفران : قسمت انتهایی ریشه گل زعفران که سفید رنگ یا زرد رنگ‌است را ریشه سفید می نامند . ریشه سفید در طعم دهنده ها و داروها مورد استفاده قرار می گیرد .

زعفران سرگل (سرگل یک نام عرف است) : زعفرانی که از فرآوری دستی پوشال بدست می آید زعفران سرگل نام دارد . بخش نگین بعلاوه ریشه قرمز ضعیف بصورت شکسته مخلوط، به زعفران سرگل مشهور است . زعفران سرگل پر مصرف ترین زعفران است .

زعفران گناباد
زعفران نگین توتپُس

زعفران پوشال گناباد : اگر بخش سفید متصل به رشته های زعفران در حدود ۱ الی ۳ میلیمتر باشد به آن زعفران پوشال گفته می شود. هر چه سفیدی کمتر باشد زعفران پوشال با کیفیت تری خواهیم داشت . و اگر این سفیدی بطور کامل حذف شود زعفران سرگل بدست می آید .

زعفران گناباد

زعفران دسته یا دختر پیچ گناباد : ریشه/رشته کامل گل زعفران (شامل سفیده و قرمز و نگین) زعفران دسته نامیده می شود. زعفران دسته کمترین تقلب را دارد و در نتیجه هنگام خرید نگرانی ها کمتر خواهد بود . فقط نکته مهم این است که روی زعفران گرده نباشد و یا اندک باشد .

زعفران گناباد

زعفران سرگل شکسته گناباد : مخلوط زعفران سرگل و بخش قرمز ضعیف که بصورت شکسته هستند، زعفران سرگل شکسته گفته می شود. در این نوع زعفران مقداری سفیدی نیز احتمالا وجود دارد. احتمال تقلب در زعفران شکسته به نسبت بیشتر است اما اگر زعفران شکسته اصیل بخرید برای مصرف مقرون به صرفه می باشد .

زعفران گناباد

‌زعفران‌ زیر قربیلی گناباد : به زعفران ریزه/نرمه که به اصطلاح از قربیل ریز رد می شود زعفران زیر قربیلی گفته می شود. زعفران زیر قربیلی به شرط اینکه ناخاصی نداشته باشد یک زعفران مقرون به صرفه برای مصارف خانگی و رستوران هاست .

زعفران گناباد

زعفران سفید : به زعفرانی که بخش اعظم آن سفید باشد زعفران سفید گفته می شود. هرچه قرمزی موجود بیشتر باشد مرغوب تر خواهد بود و گران تر.

زعفران نگین : اگر هنگام جداسازی زعفران از گل زعفران ، تنها قسمت قرمز آن چیده شود زعفران نگین بدست خواهد آمد . به زعفران نگین ، زعفران ممتاز نیز می گویند . یکی از شرایط داشتن زعفران نگین خوب ، نحوه صحیح خشک کردن آن است که صاف خشک شود .

زعفران سوپر نگین : همان زعفران نگین که قلم درشتی داشته باشد زعفران نگین سوپر نام دارد . هرچه قلم درشت تر باشد برای بدست آوردن سوپرنگین اتویی یا پرسی مناسبتر خواهد بود .

واژه « قلم» که بیشتر در بین تجار زعفران رواج دارد و با عنوان قلم درشت و قلم ریز مطرح می شود همان ضخامت بخش قرمز ضعیف بعلاوه کلاله زعفران مد نظر است که هرچه قلم زعفران ضخیمتر باشد مرغوبیت بیشتر است . فرآوری باعث شکیل شدن زعفران می شود و سرعت رنگ دهی زعفران را بالا می برد اما در واقع محتویات زعفران تغییر نمی کند . پرس یا اتو کردن یک نوع فرآوری است .

تشخیص اصالت و خلوص زعفران را در پیج «آزمایشگاه زعفران» ببینید .

پیشنهاد توتپس برای خرید زعفران اصل گناباد : زعفران دسته بخرید !

برای خرید زعفران سرگل ، دخترپیچ و سوپرنگین گناباد به فروشگاه بروید :

فروش عمده زعفران گناباد بصورت کیلویی و تعداد مثقال

زعفران گناباد
زعفران سرگل گناباد
زعفران گناباد نگین
زعفران گناباد سرگل و پوشال
زعفران گناباد (سافرانال و پیکروکروسین بسیار بالا)

زعفران صادراتی گناباد جهت ارسال به اروپا ، آمریکا و کشورهای آسیایی .

زعفران دسته دخترپیچ گناباد