فوریه 16, 2021 By Info Off

راهنمایی کامل در مورد خرید زعفران خوب – پاسخ به سوالات پیرامون زعفران

خرید زعفران همواره با نگرانی هایی همراه است که ممکن است طعم خوش زعفران را تلخ کند . از این رو بر آن شدیم به کلیه سوال های قبل از خرید زعفران پاسخ دهیم تا خرید موفقی داشته باشید .

یک زعفران خوب بایستی خوش رنگ ، خوش طعم ، پاکیزه و با کیفیت باشد . اما اینکه چطور یک زعفران مرغوب و باکیفیت بخریم به مطالعه و تجربه نیاز داریم . برای داشتن یک خرید موفق زعفران به موارد زیر توجه کنید :

چرا زعفران بخریم ؟ زعفران دارای مزه منحصر بفرد و طعم دهنده بسیار لذیذی است که در غذا و چایی بطور عمومی و در تولید دارو بصورت خاص استفاده می شود . زعفران دارای طبعی با گرمی بالا است و در نتیجه برای رفع سرد مزاجی جنسی و تقویت قوای بدن مورد تایید طب سنتی است . زعفران خواص ضد افسردگی ، نشاط آور و آرامش بخش را داراست .

فصل برداشت زعفران چه زمانی است ؟ زعفران در ماه های اواخر آبان تا اوایل دی برداشت می شود که ماه اصلی برداشت زعفران آذر ماه است . زعفران مرغوب در خراسان یافت می شود که مرکز جهانی زعفران شهرهای گناباد و قاینات می باشد . برای خرید زعفران تازه باید در فصل پاییز به این شهرها مسافرت کنید و یا از طریق فروشگاه های فروش زعفران سفارش دهید .

چه زمانی زعفران بخریم ؟ زعفران با کیفیت و مرغوب در همه فصول موجود است فقط باید زعفران را بشناسید و از جایی بخرید که هم مرغوبیت و هم شیوه نگهداری بهتری دارد . اینکه زعفران امسالی بهتر است یا پارسالی ، نباید ملاک انتخاب زعفران باشد . یک زعفران پارسالی می تواند از زعفران امسالی با کیفیت تر باشد . زعفران اول برداشت مقداری رطوبت دارد و خرید آن مقرون به صرفه نیست .

چه نوع زعفرانی بخریم ؟ فرقی نمی کند چه نوع زعفرانی بخرید هر نوع زعفرانی که می خرید ملاک انتخاب مرغوبیت و کیفیت زعفران است . البته با توجه به نوع مصرف ، زعفران مناسب را انتخاب کنید که در ادامه توضیح می دهیم . زعفران سرگل و پوشال برای مصرف خانگی و زعفران سفید و دسته برای مصارف رستوران انتخاب می شوند که البته اجباری نیست . برای هدیه دادن و تعارفی بردن ، زعفران نگین یا سوپر نگین پیشنهاد می شود . زعفران سوپر نگین یک زعفران صادراتی بسیار باکیفیت است .

بهترین زعفران کدام است ؟ هر زعفران یک قیمت مخصوص خود دارد . در واقع باید بگوییم هر زعفران با کیفیت و مرغوب یک زعفران خوب و بهترین زعفران است . در حالت کلی زعفران سوپر نگین بهترین و گرانترین زعفران است و بعد به ترتیب : زعفران نگین ، زعفران سرگل ، زعفران پوشال ، زعفران دسته دخترپیچ و زعفران سفید . اگر از زاویه دیگری به زعفران نگاه کنیم ، زعفرانی که خوب نگهداری شده باشد ، قلم درشت داشته باشد و رنگ و بوی خوبی داشته باشد بهترین زعفران خواهد بود .

گرانترین زعفران کدام است ؟ گرانترین زعفران ، زعفران سوپر نگین اتویی است که فرآوری شده باشد . بقیه زعفران ها به ترتیب از گرانترین به ارزانترین عبارتند از : زعفران سوپر نگین ، زعفران نگین ، زعفران سرگل ، زعفران پوشال ، زعفران دسته و زعفران سفید .
زعفران کدام شهر بهتر است ؟ اجازه دهید صریح عرض کنم که اصلا نمی توان گفت زعفران کدام شهر بهتر است! زعفران دو زمین مجاور می تواند بسیار باهم فرق داشته باشند . پس ملاک انتخاب زعفران نباید شهر آن باشد و باید مرغوبیت و کیفیت آن باشد . زعفران مناطق گناباد و قاینات و بیرجند بیشتر زبان زد است اما ملاک صداقت و کیفیت زعفران نیست.

زعفران مناسب مصرف خانگی کدام است ؟ برای مصرف خانگی از کلیه زعفران ها می توان استفاده کرد اما چون در مصارف خانگی موضوع هزینه و مقرون به صرفه بودن مطرح است پیشنهاد ما خرید زعفران سرگل یا پوشال است .

زعفران مخصوص رستوران کدام است ؟ چون خرید زعفران برای مصارف رستوران ها بصورت عمده است و هدف طعم اندک می باشد بیشتر زعفران سفید یا پوشال مورد استفاده قرار می گیرد . ما در این خصوص توصیه ای نمی کنیم و رستوران داران عزیز می توانند با توجه به کیفیت غذایی که ارائه می کنند به ترتیب زعفران سرگل ، زعفران پوشال ، زعفران سفید انتخاب نمایند .

چه زعفرانی برای هدیه دادن مناسب است ؟ برای هدیه دادن زعفران می توانید زعفران سوپر نگین ، زعفران سرگل و یا زعفران دسته انتخاب نمایید . در هدیه دادن هم ظاهر مهم است و هم کیفیت .

چقدر زعفران برای چایی لازم است ؟ معمولا برای چهار لیوان چایی حدود نیم گرم زعفران سرگل کافی است . اگر زعفران آسیاب شده استفاده می کنید با توجه به نوع زعفران آسیاب شده و بصورت تجربی داخل زعفران بریزید . هرچه سفیده زعفران کمتر باشد مرغوب تر و رنگ و طعم بیشتری خواهد داشت .

از کجا بفهمم زعفران خوبی خریده ام و زعفران خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ برای توضیحات در این خصوص به اینجا مراجعه کنید .

زعفران را از کجا بخرم ؟ قطعا فروشگاه های زیادی هستند که زعفران باکیفیت و مرغوب می فروشند . زعفران فروشگاه توتپُس مختص یک شهر نیست بلکه بهترین زعفران قاینات ، گناباد ، بیرجند ، تربت حیدریه ، رشتخوار ، بجستان ، تایباد و … را انتخاب کرده و به مشتریان عرضه می کند . پیشنهاد ما خرید زعفران از فروشگاه توتپُس است . توتپُس فروشگاه اینترنتی کلی و جزءی زعفران است .

قیمت زعفران چند است ؟ قیمت زعفران کلی و جزئی را اینجا ببینید .

آزمایشگاه زعفران کجاست ؟ یکی از خدمات رایگان فروشگاه توتپُس ، آزمایش رایگان زعفران در آزمایشگاه زعفران توتپُس است . آزمایشگاه رایگان زعفران توتپُس را اینجا ببینید .