12 By Info 0

خواص و فواید استفاده از بادام

فواید بادام برای سلامتی

مطالب مهمی در مورد تحقیقات روی بادام آورده شده است که خواندن آن باعث استفاده منظم از بادام در رژیم غذایی تان خواهد شد.

1- کلسترول پایین تر:  بادام منبع اصلی چربی اشباع نشده در میان مغزهای خوراکی می باشد: بیش از 60٪ کل چربی های بادام غیر اشباع است. مطالعات متعدد اثرات کاهش کلسترول در مصرف غذاهای غنی از چربی اشباع نشده را نشان می دهد. مطالعه ای در سال 2005 در مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان داد که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند به همان اندازه داروهای استاتین نسل اول در کاهش سطح کلسترول “بد” LDL موثر باشد.

2- سطح قند خون را کاهش می دهد: خوردن مغز بادام ممکن است یک گزینه عالی برای بیماران دیابتی باشد که بدنبال کاهش و کنترل سطح قند خون هستند. یافته های یک مطالعه در سال 2007 که در مجله Metabolism منتشر شد نشان داد که مصرف بادام در کنار نان سفید باعث تنظیم سطح قند خون می شود و شاخص گلیسمی وعده غذایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

3- آنتی اکسیدانی قوی دوستدار قلب: بادام یکی از غنی ترین منابع غذایی آلفا توکوفرول، نوعی ویتامین E که به راحتی جذب بدن می شود، می باشد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از سلامت قلب و عروق مراقبت می کند و به بدن شما کمک می کند تا سلول های قرمز خون جدید ایجاد شود.

مطالعه ای که در سال 2005 در ژورنال انجمن رژیم های غذایی آمریکا منتشر شد، نشان داد که مصرف بادام به تأمین مقدار توصیه شده رژیم غذایی 15 میلی گرم در روز آلفا توکوفرول کمک کرده و غلظت گلبول های قرمز خون را بهبود می بخشد. مطالعه دیگری که در ژورنال تغذیه بالینی اروپا منتشر شد نشان داد که بادام می تواند پروتئین واکنش پذیر C (ایجاد التهاب عروق) را کاهش دهد.

4- کنترل وزن:  بادام به عنوان منبعی از چربی های اشباع نشده به افراد بزرگ سال چاق کمک می کند تا بجای استفاده از رژیم با کربوهیدرات های پیچیده از بادام استفاده نمایند. با توجه به تحقیقات درج شده در مجله بین المللی چاقی و اختلالات متابولیکی، مصرف بادام خطر افزایش وزن را کاهش می دهد. یک مطالعه 28 ماهه نشان داد که افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام می خورند، در مقایسه با سایر شرکت کنندگان که از مغزها استفاده نمی کنند، 31٪  کمتر به افزایش وزن بتلا می شوند. پس بادام بخرید و بادام بخورید! توتپُس عرضه کننده کلی و جزئی بادام در ایران. خرید با لبخند افتخار ماست برای بهترین انتخاب، بادام را از سایت Tutpos.ir بخرید.