05 By Info Off

شاهدانه بیرجندی | قیمت و خرید شاهدانه بیرجند | شادونه ریز

شاهدانه بیرجندی از قدیم الایام به عنوان بهترین شاهدانه جهان شناخته شده بوده است. شاهدانه بیرجندی یک شاه دانه ریز و با پوست نازک است که خواص دارویی و تقویتی بالایی دارد. شاه دانه ریز از جمله شاه‌دانه های اصل ایران است که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان واقع شده است. شاهدانه اصل بیرجند رنگ سبز و قهوه ای و شکل کله مورچه ای است. قیمت بالا ، مرغوبیت بالا ، خوش طعم بودن ، پوست نازک و ریز بودن از مشخصات شاه دانه ریز بیرجندی است. شاهدانه ریز ، شاهدانه ریز بیرجندی ، پخش شاهدانه عمده (12 اسفند ماه ۱۴۰۲)

شاهدانه بیرجندی : شاهدانه ریز که با نام شاه دانه بیرجندی نیز شهرت دارد در جنوب خراسان بخصوص بیرجند ، گناباد ، تربت حیدریه و برخی دیگر از شهرهای خراسان و سیستان و بلوچستان کاشت می شود.

قیمت شاهدانه بیرجندی : قیمت شاه دانه بیرجندی به نسبت از شاهدانه درشت افغان و نیز شاه دانه درشت ایرانی بالاتر است. مثلاً اگر قیمت شاهدانه درشت x تومان باشد قیمت شاهدانه ریز در حدود 1.5x و بلکه بالاتر است.

شاه دانه ریز : شاهدانه ریز یا همان شادونه بیرجندی دارای دانه های به رنگ سبز پر رنگ و مایل به خاکستری و قهوه‌ای است . به عکس زیر به دقت نگاه کنید . این عکس شاهدانه اصل بیرجندی است. شاهدانه بیرجندی به راحتی جویده می شود و دارای پوست نازک است.

فرق شاهدانه ریز و درشت : به عکس زیر دقت کنید . سمت راست عکس شاهدانه درشت و سمت چپ عکس شاهدانه ریز است. شاهدانه ریز بیرجندی خوش‌طعم تر از شادونه درشت است. پوست شادانه ریز ایرانی از شاهدانه درشت افغان و نیز ایران نازک تر است . علاوه بر مصرف انسان ، شاهدانه ریز مناسب پرندگانی نظیر فنچ و قناری می باشد

فرق شاهدانه ریز و درشت
شاهدانه ریز – شاهدانه محلی – شادانه بیرجندی
شاهدانه بیرجندی

خرید شاه‌دانه بیرجند : فروشگاه خشکبار توتپُس عرضه کننده انواع خشکبار با بالاترین کیفیت است . در فروشگاه ما دو نوع شاهدانه به فروش می رسد شاهدانه بیرجندی ریز و شاهدانه درشت. برای خرید شاه دانه بیرجندی و درشت هم بصورت عمده و هم بصورت بسته‌بندی می توانید از طریق واتساپ و یا فروشگاه اقدام نمایید.

با کیفیت ترین خشکبار را با ما همراه باشید.

شاهدانه درشت
شاهدانه بیرجندی